JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM?

- cd

 

 

 

Tym razem zapraszam na wiosenny spacer. Na podwórku już pięknie świeci słońce więc jest to wspaniała okazja do  pokazania dziecku jakie cienie rzucają drzewa, która strona jest bardziej oświetlona a która mniej, z której strony znajduje się źródło światła / słońce / a z której cień. Po takich obserwacjach motywujemy dziecko do namalowania drzewa wraz z jego cieniem.

 

DRZEWO

 

Za pomocą pasteli /suchych lub olejnych/ rysujemy drzewo z uwzględnieniem faktury kory, gałęzi, liści.  Cień drzewa i mniej oświetloną część pnia można przyciemnić węglem rysunkowym.

Po takim doświadczeniu dziecko nabywa umiejętności uważnego obserwowania bogactwa świata przyrody i zjawisk, które dla nas dorosłych są oczywiste a dla dzieci są odkryciem.

 

 

Dziecięca ciekawość, badanie dotykiem wszystkiego co znajduje się wokoło- to dar dzięki któremu poznajemy świat. Na wiosennym spacerze przy okazji obserwacji cienia zainteresujmy dziecko fakturą kory drzewa. Jeśli mamy przy sobie kartkę i węgiel rysunkowy możemy ten wzór utrwalić.

 

KORA DRZEWA

 

Przytrzymujemy kartkę na pniu – dziecko pocierając kartkę węglem odtworzy fakturę kory.

W podobny sposób otrzymamy odbitki liści / liście układamy żyłkami ku górze kartki/. Można do tego użyć również kredek woskowych lub bambino / nie ołówkowych/. Rysuje się ukosem kredek / nie czubkiem/. Należy pamiętać, aby rysować w jedną stronę, wtedy uzyskujemy lepszy efekt. Tą technikę malowania nazywamy frotażem.

 

 

Aby utrwalić wrażenia i emocje związane z wiosennym spacerem proponuję niecodzienne techniki malarskie

 

 

FARBY Z PASTĄ

 

Tektura, pędzle, talerzyk, farby akwarelowe, pasta do zębów.

Na talerzyk wyciskamy trochę pasty do zębów. Kilkoma kroplami wody nasączamy wszystkie kolory farb i po chwili, gdy rozmiękną pędzlem nabieramy farbę w dowolnym kolorze. Przenosimy ją na talerzyk i mieszamy z pasta do zębów. Powstanie gęsta i bielsza

pasta kryjąca. Po wyschnięciu gruba warstwa farby staje się krucha. Można ja wzmocnić spryskując lakierem do włosów.

 

 

 

 

MALOWANIE WATĄ

Papier z bloku technicznego, flamaster, nożyczki, świeca, wata, farby akwarelowe

Flamastrem malujemy wzór i wycinamy go nożyczkami. Szablon nacieramy świecą aby nie nasiąkał wodą. Kładziemy szablon na kartce białego papieru i przypinamy spinaczem. Do malowania przygotowujemy kilka tamponów z waty lub kawałków gąbki, dla każdego koloru oddzielnie. Tampon moczymy w wodzie a następnie w farbie i lekko uderzamy w papier widoczny w wyciętych okienkach szablonu. Zdejmując szablon podnosimy go do góry i czyścimy czystą wilgotną watą, żeby przy ponownym użyciu nie brudził papieru.

 

 

mgr Krystyna Lenczewska

 

 

 

PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKA

Kilka ziemniaków, nóż, farby plakatowe, papier rysunkowy

Foremki do wycinania ciastek, pędzel

Ziemniaka kroimy na pół. Na każdej połówce układamy foremkę do ciasteczek i wciskamy ją głęboko. Małym nożykiem ścinamy brzegi zewnętrzne i wyciągamy foremkę. Stempel gotowy. Teraz malujemy stempel farbą i dociskamy do kartki papieru wzór według własnego pomysłu.

 

 

 

ZIARENKOWE WYSYPYWANKI

Tektura, klej płynny, drobne nasiona, kasza, makaron, fasola. Na małym kawałku tektury można narysować warzywa, owoce, zwierzęta lub inne dowolne postacie. Część rysunku smarujemy klejem płynnym i nasypujemy grubą warstwę nasion. Przyciskamy lekko palcami i po chwili strzepujemy nadmiar na gazetę lub do miski.

OBRAZ Z WIÓRKÓW

Odpadki drewna (skrawki z temperówki, kawałki zapałek, wiórki drewniane, kawałki kory, trociny), klej, kawałki sklejki lub sztywna tektura.

Pierwsza faza polega na nagromadzeniu odpowiedniej ilości różnego rodzaju odpadków drewnianych. Gdy zbiory zakończone przychodzi czas tworzenia. Przyklejamy kawałki odpadków na sklejce wg wcześniej przemyślanego wzoru. Na koniec można polakierować cały obraz lub jego fragmenty, co pozwoli zróżnicować powierzchnie błyszczące i matowe.

 

 

 

FARBA I KREDKI

Kredki świecowe, duży miękki pędzel, farby akwarelowe, kartka papieru

Rysujemy obrazek kredkami świecowymi, mocno przyciskając je do powierzchni kartki. Miejsca które mają pozostać białe malujemy białą kredką świecową lub zwykłą świecą. Dużym pędzlem i farbą akwarelową pokrywamy całą powierzchnię obrazka. Nadmiar farby odsączamy chusteczką higieniczną. Najlepsze efekty uzyskamy-malując kredkami w kolorach żółtym, pomarańczowym, czerwonym, jasnozielonym , jasnoniebieskim i dając fioletowo-granatowe tło.

JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM

JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM?

- cd

 

 

 

Tym razem zapraszam na wiosenny spacer. Na podwórku już pięknie świeci słońce więc jest to wspaniała okazja do  pokazania dziecku jakie cienie rzucają drzewa, która strona jest bardziej oświetlona a która mniej, z której strony znajduje się źródło światła / słońce / a z której cień. Po takich obserwacjach motywujemy dziecko do namalowania drzewa wraz z jego cieniem.

 

DRZEWO

 

Za pomocą pasteli /suchych lub olejnych/ rysujemy drzewo z uwzględnieniem faktury kory, gałęzi, liści.  Cień drzewa i mniej oświetloną część pnia można przyciemnić węglem rysunkowym.

Po takim doświadczeniu dziecko nabywa umiejętności uważnego obserwowania bogactwa świata przyrody i zjawisk, które dla nas dorosłych są oczywiste a dla dzieci są odkryciem.

 

 

Dziecięca ciekawość, badanie dotykiem wszystkiego co znajduje się wokoło- to dar dzięki któremu poznajemy świat. Na wiosennym spacerze przy okazji obserwacji cienia zainteresujmy dziecko fakturą kory drzewa. Jeśli mamy przy sobie kartkę i węgiel rysunkowy możemy ten wzór utrwalić.

 

KORA DRZEWA

 

Przytrzymujemy kartkę na pniu – dziecko pocierając kartkę węglem odtworzy fakturę kory.

W podobny sposób otrzymamy odbitki liści / liście układamy żyłkami ku górze kartki/. Można do tego użyć również kredek woskowych lub bambino / nie ołówkowych/. Rysuje się ukosem kredek / nie czubkiem/. Należy pamiętać, aby rysować w jedną stronę, wtedy uzyskujemy lepszy efekt. Tą technikę malowania nazywamy frotażem.

 

 

Aby utrwalić wrażenia i emocje związane z wiosennym spacerem proponuję niecodzienne techniki malarskie

 

 

FARBY Z PASTĄ

 

Tektura, pędzle, talerzyk, farby akwarelowe, pasta do zębów.

Na talerzyk wyciskamy trochę pasty do zębów. Kilkoma kroplami wody nasączamy wszystkie kolory farb i po chwili, gdy rozmiękną pędzlem nabieramy farbę w dowolnym kolorze. Przenosimy ją na talerzyk i mieszamy z pasta do zębów. Powstanie gęsta i bielsza

pasta kryjąca. Po wyschnięciu gruba warstwa farby staje się krucha. Można ja wzmocnić spryskując lakierem do włosów.

 

 

 

 

MALOWANIE WATĄ

Papier z bloku technicznego, flamaster, nożyczki, świeca, wata, farby akwarelowe

Flamastrem malujemy wzór i wycinamy go nożyczkami. Szablon nacieramy świecą aby nie nasiąkał wodą. Kładziemy szablon na kartce białego papieru i przypinamy spinaczem. Do malowania przygotowujemy kilka tamponów z waty lub kawałków gąbki, dla każdego koloru oddzielnie. Tampon moczymy w wodzie a następnie w farbie i lekko uderzamy w papier widoczny w wyciętych okienkach szablonu. Zdejmując szablon podnosimy go do góry i czyścimy czystą wilgotną watą, żeby przy ponownym użyciu nie brudził papieru.

 

 

mgr Krystyna Lenczewska

 

 

 

PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKA

Kilka ziemniaków, nóż, farby plakatowe, papier rysunkowy

Foremki do wycinania ciastek, pędzel

Ziemniaka kroimy na pół. Na każdej połówce układamy foremkę do ciasteczek i wciskamy ją głęboko. Małym nożykiem ścinamy brzegi zewnętrzne i wyciągamy foremkę. Stempel gotowy. Teraz malujemy stempel farbą i dociskamy do kartki papieru wzór według własnego pomysłu.

 

 

 

ZIARENKOWE WYSYPYWANKI

Tektura, klej płynny, drobne nasiona, kasza, makaron, fasola. Na małym kawałku tektury można narysować warzywa, owoce, zwierzęta lub inne dowolne postacie. Część rysunku smarujemy klejem płynnym i nasypujemy grubą warstwę nasion. Przyciskamy lekko palcami i po chwili strzepujemy nadmiar na gazetę lub do miski.

OBRAZ Z WIÓRKÓW

Odpadki drewna (skrawki z temperówki, kawałki zapałek, wiórki drewniane, kawałki kory, trociny), klej, kawałki sklejki lub sztywna tektura.

Pierwsza faza polega na nagromadzeniu odpowiedniej ilości różnego rodzaju odpadków drewnianych. Gdy zbiory zakończone przychodzi czas tworzenia. Przyklejamy kawałki odpadków na sklejce wg wcześniej przemyślanego wzoru. Na koniec można polakierować cały obraz lub jego fragmenty, co pozwoli zróżnicować powierzchnie błyszczące i matowe.

 

 

 

FARBA I KREDKI

Kredki świecowe, duży miękki pędzel, farby akwarelowe, kartka papieru

Rysujemy obrazek kredkami świecowymi, mocno przyciskając je do powierzchni kartki. Miejsca które mają pozostać białe malujemy białą kredką świecową lub zwykłą świecą. Dużym pędzlem i farbą akwarelową pokrywamy całą powierzchnię obrazka. Nadmiar farby odsączamy chusteczką higieniczną. Najlepsze efekty uzyskamy-malując kredkami w kolorach żółtym, pomarańczowym, czerwonym, jasnozielonym , jasnoniebieskim i dając fioletowo-granatowe tło.

JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM

JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM?

- cd

 

 

 

Tym razem zapraszam na wiosenny spacer. Na podwórku już pięknie świeci słońce więc jest to wspaniała okazja do  pokazania dziecku jakie cienie rzucają drzewa, która strona jest bardziej oświetlona a która mniej, z której strony znajduje się źródło światła / słońce / a z której cień. Po takich obserwacjach motywujemy dziecko do namalowania drzewa wraz z jego cieniem.

 

DRZEWO

 

Za pomocą pasteli /suchych lub olejnych/ rysujemy drzewo z uwzględnieniem faktury kory, gałęzi, liści.  Cień drzewa i mniej oświetloną część pnia można przyciemnić węglem rysunkowym.

Po takim doświadczeniu dziecko nabywa umiejętności uważnego obserwowania bogactwa świata przyrody i zjawisk, które dla nas dorosłych są oczywiste a dla dzieci są odkryciem.

 

 

Dziecięca ciekawość, badanie dotykiem wszystkiego co znajduje się wokoło- to dar dzięki któremu poznajemy świat. Na wiosennym spacerze przy okazji obserwacji cienia zainteresujmy dziecko fakturą kory drzewa. Jeśli mamy przy sobie kartkę i węgiel rysunkowy możemy ten wzór utrwalić.

 

KORA DRZEWA

 

Przytrzymujemy kartkę na pniu – dziecko pocierając kartkę węglem odtworzy fakturę kory.

W podobny sposób otrzymamy odbitki liści / liście układamy żyłkami ku górze kartki/. Można do tego użyć również kredek woskowych lub bambino / nie ołówkowych/. Rysuje się ukosem kredek / nie czubkiem/. Należy pamiętać, aby rysować w jedną stronę, wtedy uzyskujemy lepszy efekt. Tą technikę malowania nazywamy frotażem.

 

 

Aby utrwalić wrażenia i emocje związane z wiosennym spacerem proponuję niecodzienne techniki malarskie

 

 

FARBY Z PASTĄ

 

Tektura, pędzle, talerzyk, farby akwarelowe, pasta do zębów.

Na talerzyk wyciskamy trochę pasty do zębów. Kilkoma kroplami wody nasączamy wszystkie kolory farb i po chwili, gdy rozmiękną pędzlem nabieramy farbę w dowolnym kolorze. Przenosimy ją na talerzyk i mieszamy z pasta do zębów. Powstanie gęsta i bielsza

pasta kryjąca. Po wyschnięciu gruba warstwa farby staje się krucha. Można ja wzmocnić spryskując lakierem do włosów.

 

 

 

 

MALOWANIE WATĄ

Papier z bloku technicznego, flamaster, nożyczki, świeca, wata, farby akwarelowe

Flamastrem malujemy wzór i wycinamy go nożyczkami. Szablon nacieramy świecą aby nie nasiąkał wodą. Kładziemy szablon na kartce białego papieru i przypinamy spinaczem. Do malowania przygotowujemy kilka tamponów z waty lub kawałków gąbki, dla każdego koloru oddzielnie. Tampon moczymy w wodzie a następnie w farbie i lekko uderzamy w papier widoczny w wyciętych okienkach szablonu. Zdejmując szablon podnosimy go do góry i czyścimy czystą wilgotną watą, żeby przy ponownym użyciu nie brudził papieru.

 

 

mgr Krystyna Lenczewska

 

 

 

PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKA

Kilka ziemniaków, nóż, farby plakatowe, papier rysunkowy

Foremki do wycinania ciastek, pędzel

Ziemniaka kroimy na pół. Na każdej połówce układamy foremkę do ciasteczek i wciskamy ją głęboko. Małym nożykiem ścinamy brzegi zewnętrzne i wyciągamy foremkę. Stempel gotowy. Teraz malujemy stempel farbą i dociskamy do kartki papieru wzór według własnego pomysłu.

 

 

 

ZIARENKOWE WYSYPYWANKI

Tektura, klej płynny, drobne nasiona, kasza, makaron, fasola. Na małym kawałku tektury można narysować warzywa, owoce, zwierzęta lub inne dowolne postacie. Część rysunku smarujemy klejem płynnym i nasypujemy grubą warstwę nasion. Przyciskamy lekko palcami i po chwili strzepujemy nadmiar na gazetę lub do miski.

OBRAZ Z WIÓRKÓW

Odpadki drewna (skrawki z temperówki, kawałki zapałek, wiórki drewniane, kawałki kory, trociny), klej, kawałki sklejki lub sztywna tektura.

Pierwsza faza polega na nagromadzeniu odpowiedniej ilości różnego rodzaju odpadków drewnianych. Gdy zbiory zakończone przychodzi czas tworzenia. Przyklejamy kawałki odpadków na sklejce wg wcześniej przemyślanego wzoru. Na koniec można polakierować cały obraz lub jego fragmenty, co pozwoli zróżnicować powierzchnie błyszczące i matowe.

 

 

 

FARBA I KREDKI

Kredki świecowe, duży miękki pędzel, farby akwarelowe, kartka papieru

Rysujemy obrazek kredkami świecowymi, mocno przyciskając je do powierzchni kartki. Miejsca które mają pozostać białe malujemy białą kredką świecową lub zwykłą świecą. Dużym pędzlem i farbą akwarelową pokrywamy całą powierzchnię obrazka. Nadmiar farby odsączamy chusteczką higieniczną. Najlepsze efekty uzyskamy-malując kredkami w kolorach żółtym, pomarańczowym, czerwonym, jasnozielonym , jasnoniebieskim i dając fioletowo-granatowe tło.

JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM

JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ CZAS Z WŁASNYM DZIECKIEM?

- cd

 

 

 

Tym razem zapraszam na wiosenny spacer. Na podwórku już pięknie świeci słońce więc jest to wspaniała okazja do  pokazania dziecku jakie cienie rzucają drzewa, która strona jest bardziej oświetlona a która mniej, z której strony znajduje się źródło światła / słońce / a z której cień. Po takich obserwacjach motywujemy dziecko do namalowania drzewa wraz z jego cieniem.

 

DRZEWO

 

Za pomocą pasteli /suchych lub olejnych/ rysujemy drzewo z uwzględnieniem faktury kory, gałęzi, liści.  Cień drzewa i mniej oświetloną część pnia można przyciemnić węglem rysunkowym.

Po takim doświadczeniu dziecko nabywa umiejętności uważnego obserwowania bogactwa świata przyrody i zjawisk, które dla nas dorosłych są oczywiste a dla dzieci są odkryciem.

 

 

Dziecięca ciekawość, badanie dotykiem wszystkiego co znajduje się wokoło- to dar dzięki któremu poznajemy świat. Na wiosennym spacerze przy okazji obserwacji cienia zainteresujmy dziecko fakturą kory drzewa. Jeśli mamy przy sobie kartkę i węgiel rysunkowy możemy ten wzór utrwalić.

 

KORA DRZEWA

 

Przytrzymujemy kartkę na pniu – dziecko pocierając kartkę węglem odtworzy fakturę kory.

W podobny sposób otrzymamy odbitki liści / liście układamy żyłkami ku górze kartki/. Można do tego użyć również kredek woskowych lub bambino / nie ołówkowych/. Rysuje się ukosem kredek / nie czubkiem/. Należy pamiętać, aby rysować w jedną stronę, wtedy uzyskujemy lepszy efekt. Tą technikę malowania nazywamy frotażem.

 

 

Aby utrwalić wrażenia i emocje związane z wiosennym spacerem proponuję niecodzienne techniki malarskie

 

 

FARBY Z PASTĄ

 

Tektura, pędzle, talerzyk, farby akwarelowe, pasta do zębów.

Na talerzyk wyciskamy trochę pasty do zębów. Kilkoma kroplami wody nasączamy wszystkie kolory farb i po chwili, gdy rozmiękną pędzlem nabieramy farbę w dowolnym kolorze. Przenosimy ją na talerzyk i mieszamy z pasta do zębów. Powstanie gęsta i bielsza

pasta kryjąca. Po wyschnięciu gruba warstwa farby staje się krucha. Można ja wzmocnić spryskując lakierem do włosów.

 

 

 

 

MALOWANIE WATĄ

Papier z bloku technicznego, flamaster, nożyczki, świeca, wata, farby akwarelowe

Flamastrem malujemy wzór i wycinamy go nożyczkami. Szablon nacieramy świecą aby nie nasiąkał wodą. Kładziemy szablon na kartce białego papieru i przypinamy spinaczem. Do malowania przygotowujemy kilka tamponów z waty lub kawałków gąbki, dla każdego koloru oddzielnie. Tampon moczymy w wodzie a następnie w farbie i lekko uderzamy w papier widoczny w wyciętych okienkach szablonu. Zdejmując szablon podnosimy go do góry i czyścimy czystą wilgotną watą, żeby przy ponownym użyciu nie brudził papieru.

 

 

mgr Krystyna Lenczewska

 

 

 

PIECZĄTKI Z ZIEMNIAKA

Kilka ziemniaków, nóż, farby plakatowe, papier rysunkowy

Foremki do wycinania ciastek, pędzel

Ziemniaka kroimy na pół. Na każdej połówce układamy foremkę do ciasteczek i wciskamy ją głęboko. Małym nożykiem ścinamy brzegi zewnętrzne i wyciągamy foremkę. Stempel gotowy. Teraz malujemy stempel farbą i dociskamy do kartki papieru wzór według własnego pomysłu.

 

 

 

ZIARENKOWE WYSYPYWANKI

Tektura, klej płynny, drobne nasiona, kasza, makaron, fasola. Na małym kawałku tektury można narysować warzywa, owoce, zwierzęta lub inne dowolne postacie. Część rysunku smarujemy klejem płynnym i nasypujemy grubą warstwę nasion. Przyciskamy lekko palcami i po chwili strzepujemy nadmiar na gazetę lub do miski.

OBRAZ Z WIÓRKÓW

Odpadki drewna (skrawki z temperówki, kawałki zapałek, wiórki drewniane, kawałki kory, trociny), klej, kawałki sklejki lub sztywna tektura.

Pierwsza faza polega na nagromadzeniu odpowiedniej ilości różnego rodzaju odpadków drewnianych. Gdy zbiory zakończone przychodzi czas tworzenia. Przyklejamy kawałki odpadków na sklejce wg wcześniej przemyślanego wzoru. Na koniec można polakierować cały obraz lub jego fragmenty, co pozwoli zróżnicować powierzchnie błyszczące i matowe.

 

 

 

FARBA I KREDKI

Kredki świecowe, duży miękki pędzel, farby akwarelowe, kartka papieru

Rysujemy obrazek kredkami świecowymi, mocno przyciskając je do powierzchni kartki. Miejsca które mają pozostać białe malujemy białą kredką świecową lub zwykłą świecą. Dużym pędzlem i farbą akwarelową pokrywamy całą powierzchnię obrazka. Nadmiar farby odsączamy chusteczką higieniczną. Najlepsze efekty uzyskamy-malując kredkami w kolorach żółtym, pomarańczowym, czerwonym, jasnozielonym , jasnoniebieskim i dając fioletowo-granatowe tło.